Colours and Shapes – trip to the art museum

On Thursday, 29 February 2024, we went on a trip to the St. Gallen Art Museum.

A guided tour in English called "Colours and Shapes" awaited us there, in line with Unit 3 in the English teaching material.

We immersed ourselves in the world of art and first looked at the various paintings. The museum educator Sabrina told us exciting facts about individual artists. This allowed us to use the vocabulary we had been practicing intensively at school. Afterwards, we had the opportunity to get creative ourselves in a workshop. It was great fun to paint our own pictures and we felt like artists.

4th class, Christina Kleger

Colours and Shapes – Besuch im Kunstmuseum

Am Donnerstag, 29. Februar 2024, machten wir einen Ausflug ins Kunstmuseum St. Gallen. Dort erwartete uns eine Führung auf Englisch mit dem Namen «Colours and Shapes» passend zur Unit 3 im Englischlehrmittel.

Wir tauchten ein in die Welt der Kunst und betrachten zuerst die verschiedenen Gemälde. Die Museumspädagogin Sabrina erzählte uns Spannendes zu einzelnen Künstlern. So konnten wir unseren Wortschatz, den wir in der Schule fleissig geübt hatten, anwenden.

Im Anschluss hatten wir bei einem Workshop die Möglichkeit selber kreativ zu werden. Es machte grossen Spass eigene Bilder zu malen und sich wie ein Künstler oder eine Künstlerin zu fühlen.

4. Klasse, Christina Kleger